mandag 1. desember 2014

Strikkesias favoritter - Mitt bidrag og Give away

I oktober ga strikkesia på Facebook ut strikkeboka Strikkesias favoritter. Det er en bok der medlemmer har sendt inn oppkrifter av egendesignede strikkeprosjekter. Alle som ville kunne sende inn det de hadde laget, så ble det pukket ut 60 bidrag som ble med  i boka. Jeg var så heldig at mitt bidrag kom med i boka. 

Bidraget mitt var Tessa-sett
Setter er strikket i mini alpakka fra Sandnesgarn.




Strikkesias favoritter er bok med veldig mye fint. Det er en bok man egentlig bør ha. Det som også er så bra med denne boka er at deler av inntetene går til Røde Kors, Kirkens Bymisjon og Frelsesarmeen, så kjøper du boka er du med på å støtte disse organisasjonene.

Boka kan du kjøpe i alle bokhandlere. Jeg har også sett den i noen matbutikker.


Give away


Som takk forbidraget fikk jeg tre eksemplarer av Strikkeisas favoritter, en bok for hvert av bidragene mine. Jeg sitter nå igjen med en ekstra bok. og den tenkte jeg at en av dere skulle få som en liten julegave fra meg. Det eneste du trenger å gjøre er å legge igjen en kommentar om hva du liker best å strikke nå i førjulstiden.

Husk at du må skrive hvordan jeg kan nå deg om du ikke har blogg.

Fristen for å delta er mandag 15.12 kl 10.00, så trekker jeg da en vinner blandt alle kommentarene

Ønsker deg en fin 1. desember

17 kommentarer:

  1. Gratulerer! Veldig fint sett du bidro med!
    Boka har jeg ikke, så slenger meg med i trekninga. De siste årene har jeg strikka julepynt i desember, det syns jeg er koselig.

    SvarSlett
  2. Det settet var veldig fint! Og fargene var også veldig flotte! :)
    Jeg strikker på en lue til yngstemann her i hus, men skulle veldig gjerne ha strikket et par votter til meg selv nå som kulda setter inn. :)
    Krysser fingrene for at kanskje jeg kan vinne boka!

    SvarSlett
  3. Så gøy! Gratulerer! Veldig fint det settet ditt:) Det blir sikkert et populært strikketøy for mange. Hadde vært kjekt å få denne boka i postkassa, så jeg krysser fingre for at jeg er den heldige. Nå strikkes det på julegaver, både grytekluter og en liten babyjakke:)

    SvarSlett
  4. Jeg slenger meg på, det hadde vært en fin bok å ha i samlinga :) For tiden strikker jeg på en VM genser som skal bli julegave til kjæresten og olivia skjørt til meg selv. Om jeg skulle være så heldig å vinne, kan du kontakte med på e_k_12@hotmail.com

    SvarSlett
  5. Gratulerer, fint det sette ditt.
    Liker å strikke små ting, gjerne sokker og votter, men da må eg jo strikke to like;-)
    så luer er også kjekt å strikke.
    Blir gjerne med å prøver vinnerlykken på boka.

    Ønsker deg ei fin førjulstid.
    Klem,

    SvarSlett
  6. Gratulerer! Mest med babyer, men såklart og med bokbidrag. Det beste å strikke nå i førjulstiden er jakke til meg selv, men noen julegaver må nesten og bli ferdig. :)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for fine kommentarer og gratulasjoner dere :)

    SvarSlett
  8. Grattis med nydelig bidrag til boka...Ønsker meg den! Jeg bytter på å strikke på putetrekk til stedatter, skjerf til gubben, genser til gubben og kluter....koser meg! Hilsen Monica
    mo-skog(at)online(dot)no

    SvarSlett
  9. Flott strikkesett! Jeg prøver lykken på boka....
    Torill

    SvarSlett
  10. Ja takk, gjerne en bok! Nå før jul strikker jeg jakke til meg selv, i Kauni.

    SvarSlett
  11. Flott bok! Vil gjerne være med, her går det i div. julegaver :)

    SvarSlett
  12. Ser ut som ei spennande bok. Det blir som regel litt julegåvestrikking no før jul.

    SvarSlett
  13. Nå før jul går det mest i gavestrikk. I år har det blitt 7 gensere/jakker/topper i størrelse 3 måneder til 8 år som har tatt det meste av tida. Gleder meg til å strikke noe til meg selv i romjula.

    SvarSlett
  14. Å, her ser det ut til å være mange fine oppskrifter! Nå for tiden sliter jeg nesten litt med å få strikket alt jeg har lyst til å strikke, storebror har snart (?) fyllt opp vintergarderoben sin og lillesøster sin vokser stadig. Tror hun også skal holde seg varm når hun kommer i januar:) -så det går en del i babystrikk og barnestrikk, ikke altfor kompliserte prosjekt. Også har jeg et lite "evighetsprosjekt" i et pledd...

    God advent og snart jul!

    Hilsen Ingrid (ingrid.uh@gmail.com)

    SvarSlett
  15. Kult at du gir bort bok, jeg er med! Her går det i julegavestrikk. Restegarnslageret reduseres og diverse småplagg blir til. Luer, pulsvarmere. Fine julegaver å få, hyggelig for meg å lage, og gavebudsjettet holdes nede :)

    Hilsen anesgu på ravelry

    SvarSlett
  16. Veldig flott sett! Har lenge hatt lyst på den boka.... Til jul strikker jeg på mye forskjellig - som alltid. Votter, luer, tepper, genser, babyklær er noe av det som er på pinnene.

    SvarSlett
  17. I år strikker jeg julegaver, holder på med en skappelgenser nå som tantebarnet mitt ønsket seg. Når den er ferdig skal jeg lage litt småtterier av julepynt til å pynte treet mitt med.
    Ønsker meg den boka, og håper derfor at jeg vinner her :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...