søndag 6. juli 2014

Heklet blomstervase

På sykkeltur i dag syklet jeg forbi noen veldig store blåklokker (nei, det var ikke i en hage). Jeg plukket med meg noen kvaster og tenkte de ville bli fine på terrassen. Da jeg kom hjem, oppdaget jeg at jeg ikke hadde noen blomstervase som passet. Venninna mi Marie laget for ikke så lenge siden en heklet blomstervase til å ha markblomster i. Så etter litt søk på nettet fant jeg denne oppskriften. Jeg fulgte den ikke helt etter punkt og prikke, men ikke langt unna. Glasset jeg brukte var litt smalere, så måtte bare endre litt på størrelsen.


Oppskrift: Hjertero.com, heklet lykt
Garn: Dale garn, Lerke
Heklenål: 3,5
Tilbehør: Olivenglass og bånd til sløyfe

Ha en fortsatt fin søndag 

2 kommentarer:

  1. Åh, for en lur idé! Jeg har faktisk en ganske så identisk "vase" som den du har, og ikke peiling på hva jeg skal bruke den til, så den idéen du kom med her passet jo perfekt til det! Takk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo, bare hyggelig ;) Ja, synes det var en god idé selv. Ganske koselig ble det også :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...