mandag 10. februar 2014

Mariuslue

Etter jakka jeg strikket til Tommy til jul ble det litt restegarn. Strikket da denne Mariuslua. Da den var ferdig, lurte Tommy på hvem den var til. Nei, det vet jeg egentlig ikke svarte jeg. Da er den nok til meg, svarte han. Ja, så nå har han en lue som passer til jakka. Gøy når noen har lyst på det jeg strikket.



Jeg strikket dame str i antall masker, men gikk opp en halv pinnestr. Det gjorde jeg med de to andre Mariusluene jeg har strikket også. Alle tre luene har vært til menn og de har alle passet bra.

Oppskrift: Fra Marius strikkeboka
Garntype: Sandnesgarn, Peer Gynt
Pinnestr: 3,5 og 4
Totalvekt: 80g 

3 kommentarer:

  1. Kjempefin! Heldig mann som får matchende lue:)

    SvarSlett
  2. Hihi, min mann tror jeg er heller mer bekymret for at jeg skal strikke noe til han, som han føler at han MÅ gå med ;)
    Så jeg tror ikke han hadde blitt så glad som det din mann ble ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får starte med et par sokker :) Alle liker vel hjemmestrikka sokker... Tror jeg da;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...