torsdag 26. desember 2013

Mohair sjal

Nå skrives nok en hyggelig julaften seg inn i historieboka. Og selv om det var aldri så mye stress og mange løse tråder som måtte festes og mange gaver som måtte pakkes inn, så ble det jul. Men ikke alle julegavene som ble pakket inn var helt ferdige. Jakka som jeg har smugstrikket på til Tommy siden oktober, måtte pakkes inn med en arm og uten glidlås. Jeg la med garnnøstene og glidlåsen, slik at han kan strikke den ferdig da (men jeg får vel gøre det jeg).

Men nå som alle hemmelige masker har blitt pakket opp, så kan jeg jo vise frem litt mer av det som ble strikket før jul også.

Sjal med påsydd blondekant


Sjalet er strikket i Sandesgarn sitt mohair garn som har en tynn glittertråd. Det er et veldig lett garn, som du nesten ikke kjenner at du holder i når du strikker med. Jeg likte god å strikke med det, og kommer nok til å bruke det igjen. Det var egentlig en barneoppskrift, men jeg så sjalet ferdigstrikket hos Gro i Son Garn, og jeg syntes det var veldig fint. Strikket da flere omganger med økninger før jeg begynte å felle, så vips så var det et voksensjal. Blondekanten er strikket for seg og sydd på etterpå. I oppskriften skulle den starte med 4 m, men siden jeg strikket sjalet større, så økte jeg til 6 m.


Informasjon om sjalet:
Oppskrift: Sandnesgarn model 23b i temahefte 1108, smart til barn.
Garntype: Sandnesgarn, silk mohair med glitter
Pinnestr: 5,5
Garnmengde: 90g

Fortsatt god jul :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...