onsdag 9. oktober 2013

Restelue

I garnkurven lå det endel små nøster med bomullsgarn. Det var ikke mye i hver farge, så det begrenset seg litt for hva jeg kunne lage av det garnet. Jeg er ikke så veldig glad i å hekle, men det er jo så mange som sier at det er veldig gøy. Tenkte da at jeg kunne jo gi det en sjanse. Kanskje jeg ikke er så glad i det fordi jeg ikke er så god på det. Men jeg har jo heklet en del, så litt greier jeg. En lue i fastmasker burde jeg da greie tenkte jeg. Kanskje synes jeg det er gøy også.


Det ble hvertfall en fargeglad lue (men fin ble den ikke akuratt), og litt restegarn ble brukt opp. Men ser jeg ned i kurven, så ser det ikke helt sånn ut da. Like full er den... Ja ja, kjekt å ha garn da.

Det var ikke vanskelig å lage den heller. Jeg heklet først luftmasker så den ble lang nok til rundt hodet mitt, så heklet jeg fastmaske i alle luftmaskene rundt, så fastmasker i alle fastmaskene til den var så lang som jeg ville ha den. Så felte jeg noen masker jevnt rundt på ca hver andre omgang. Og vips så var den ferdig. 

Vet fortsatt ikke om jeg synes hekling er veldig morsomt, men det er jo greit som et avbrekk. Så det blir sikker noe mer hekling, for det er jo så mye fint som er heklet.

Ha en fin kveld :)

4 kommentarer:

  1. En slik lue kan vel passe perfekt til å gå med ute nå, som hverdagen for mange kanskje kan føles litt grå og kjedelig? Så kan den "live" opp de rundt deg ;)

    Tenkte jeg skulle tipse deg om en gruppe på facebook, som heter "Ekte-restegarn- strikking/hekling". Kanskje du kunne blitt med der, og se på/få inspirasjon på alt som det er mulig å lage ut av restegarn? Just a tips :)

    SvarSlett
  2. Ja, har tatt den med meg på jobb, så får vi se om jeg sprer liv og glede rundt meg med den :)

    Tusen takk for tipset :) det skal jeg gjøre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig. Håper du finner noe inspirerende der ;)

      Slett
  3. Denne var knalltøff! Jeg elsker restehekling/strikking, selv om jeg ikke er så god på det selv.
    Denne likte jeg godt!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...