fredag 5. april 2013

Vesten til festen

Prosjekt restegarn

# 23 Vest

Vesten er nå ferdig. Da jeg gikk tom for garn etter første forstykke, var jeg litt bekymret for at det skulle bli litt fargeforskjell til det andre forstykke. Men i Strikkestua i Son hadde hun samme innfarging som det jeg hadde på mine nøster. Det hadde jeg egentlig ikke regnet med.


Det å strikke motsatt av hva som står i oppskriften er visst noe jeg kan ha litt vanskelig for å greie. Har strikket to venstre votter hvertfall to ganger. I oppskriften på denne vesten stod det at venstre forstykke skulle strikke likt som høyre, men motsatt og uten knappehull. Da jeg begynte å felle til halsen, oppdaget jeg at jeg ikke hadde strikket motsatt. Jeg hadde strikket likt som på høyre, så det var bare å rekke opp og begynne på nytt. Bra det ikke var så mange masker og omganer, så de gikk jo ganske fort.


Vesten ble egentlig ganske fin, men må nok sy den om litt i sidene. Det ble litt mye rygg på en måte. 

Ønsker alle en god helg
Terese:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...